mandag den 18. februar 2013

Poncho

Når man kigger på hæklede ponchoer, synes jeg ofte de er meget fine og lette med et elegant hul-mønster, hvorimod de strikkede ponchoer ofte virker mere varme og vamsede.
Ideen bag denne poncho var at jeg ville hækle den med hæklenål 5, 4, 3 og 2, så den ville blive mindre op mod halsen. da jeg havde hæklet 8 runder hver med nål 5 og 4, tilføjede jeg nål 3,5, da jeg ellers ikke syntes at ponchoen ville blive høj nok. efter et par runder med nål 3, syntes jeg at ponchoen begyndte at blive stiv, og den ville heller ikke indsnævre sig så meget som ønsket. løsningen blev at den del der var hæklet med nål 3, blev trevlet op, og så fortsatte jeg med nål 3,5 16 runder mere, hvor runde 1 blev indsnævret med 4 masker på hvert hak, og runde 9 blev indsnævret med 2 masker på hvert hak. 
Hvis jeg skulle lave denne poncho igen, ville jeg nok bruge samme hæklenål hele vejen, og så bare snævre ind ved skulder og hals.



Inspiration/opskrift: PonchoZig-zag hækling

Ingen kommentarer:

Send en kommentar