mandag den 15. juli 2013

Frode Flodhest og Ulla Ugle, De blomstrende venner

Jeg synes bamser i African Flower er helt fantastiske, og her har jeg kastet mig først flodhestes og så uglen. Flodhesten krævede at man holdt tungen lige i munden, i sær under samlingen, jeg valgte dog at hækle lapperne og så hækle dem sammen til sidst, og ikke via sidste omgang på lapperne som i opskriften, hvilket fungerede bedst for mig. Efter flodhesten, var uglen ret nem, denne gang valgte jeg dog at lave blomsten rigtig, (ved flodhesten var jeg ikke så opmærksom på opskriften, og omgang 3 blev forskudt en tak, så blomsten blev lidt forkert.) Til uglen valgte jeg at hækle lapperne sammen fra indersiden, hvilket giver en glat overgang mellem lapperne, hvilket jeg synes giver det bedste resultat, dog driller det lidt når det sidste hul skal lukkes.


Inspiration/opskrift: Flodhest, Ugle 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar