tirsdag den 15. juli 2014

Sengerand


Ikke alt egner sig til at blive hæklet, et ville i hvert fald tage meget lang tid, og med alle de ting jeg gerne vil lave lige nu, er det ikke tid jeg har mest af. :)
Men da jeg fandt dette fantastiske stof med små elefanter, blev jeg nødt til at lave noget til lille pigen i det. Og da jeg ikke lige havde fundet en sengerand jeg ville have, og som jeg ikke syntes var for dyr for 2 stykker stof syet rundt om en skumplade, var det sengeranden valget faldt på. 
Jeg købte en skumplade på 2 meter og skar 2 stykker på 30 cm. Da sengen er 120x60 cm, burde stykkerne være 180 cm, men da jeg stillede skumstykkerne ned i sengen, var de alligevel for lange, så ændrede længden til 175 cm og så passede det. Så var det bare at sy to firkanter sammen med en lynlås i den ene ende og så var sengeranden klar. 
Jeg har lavet den med lyserøde elefanter på den ene side, og blå elefanter på den anden side, så kan den jo vendes hvis det skulle blive en dreng næste gang. :)
Efter at have regnet lidt på forbruget af materialer, er jeg dog kommet frem til at jeg ikke har sparet noget alligevel, med 2 lynlåse, 2 m skumplade og 2x2 m stof. Men jeg fik min personlige sengerand, lige som jeg gerne ville have den. :)





Inspiration/opskrift:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar