tirsdag den 7. juli 2015

En lyserød elefant

En veninde spurgte om jeg ikke ville hækle en elefant til hendes datter, ønsket var at den skulle være lyserød og ca. 50 cm lang. Jeg syntes dog ikke jeg kunne finde en opskrift jeg lige syntes om, så måtte kaste mig ud i frihækling. Jeg tog udgangspunkt i fabeldyret, som jeg har lavet så mange gange- Ændringerne blev at krop og hoved blev mere tykke/runde i det, halen en lille stump, ørene stører og mere strittende, næsen/snablen længere, snabel enden mere snabelagtig og benene lige store.
Da den jo er ret stor, syntes jeg det ville være lidt kedeligt hvis den bare var ensfarvet, så derfor er den hæklet i spiral, med tre forskellige lyserøde nuancer. :)




Min egen datter var helt vild med den, så nu må jeg igang med at lave en til hende også. Og så lige få skrevet opskriften ned samtidig.

Inspiration/Opskrift: Fabeldyr, Spiralhækling 2 tråde, Spiralhækling 4 tråde




Ingen kommentarer:

Send en kommentar